ČO JE ROZDIEL MEDZI MATCHOU A ZELENOU ČAJOU?

Sponzorovaný obsah

Vieme, že zelený čaj je veľmi zdravý. Ale čo keby sme povedali, že je niečo, čo robí šálku 10-15 zeleného čaju zdravotným efektom? Zoznámte sa s čajom matcha!

Matcha

Zelený čaj matcha

Matcha a zelený čaj sú identické tým, že sa vyrábajú z čajovníka „Camellia sinensis“, ale líšia sa chuťou, textúrou, farbou a spôsobom výroby a hlavne obsahom výživných látok v dôsledku ich odlišného pestovania a výroby.

Pri príprave čaju matcha sa čajové rastliny zatienia 2 až 4 týždne pred zberom, čím sa zachovajú cenné výživné látky a produkuje bohatstvo chlorofylu a L-theanínu, ktoré majú nielen výraznú chuť a žiarivú zelenú farbu, ale majú aj mnoho pozitívnych účinkov.

Vysoko kvalitný čaj matcha sa vyrába iba z najmladších čajových listov, ktoré sa ručne zbierajú, triedia, sušia a potom prášok na jemný prášok.

FARBA
Prášok Matcha je vďaka svojmu vysokému obsahu chlorofylu omnoho zelenší ako zelený čaj.

CHUŤ
Kvalitný čaj matcha (ako viem, že je dobrý?) Nemá rovnakú chuť ako zelené čaje, ale je bohatý na tzv. „Umami“, ktorý má mierne sladkú zeleninovú arómu. Okrem toho, čaj matcha je obzvlášť obľúbený ako latte alebo dokonca na ochutenie sladkostí, takže existuje veľa spôsobov, ako ho vyrobiť, pričom všetky si nájdu svoju obľúbenú.

VZHĽAD
V čaji matcha sa čajové listy pomelú na veľmi jemný práškový prášok, takže môžeme konzumovať celý čajový list, nielen namočiť živiny.

nutričné ​​informácie
Vynikajúci obsah živín v čaji matcha ho skutočne odlišuje od zeleného čaju.

V skutočnosti by sme mali piť 10 – 15 šálok zeleného čaju, aby sme dostali obsah živín (antioxidanty, vitamíny, minerály) z 1 porcie čaju matcha. Zatiaľ čo tradičný čaj dodáva iba 10% živín, čaj matcha poskytuje všetky aktívne zložky čaju.

ANTIOXIDANTY
Antioxidanty sú životne dôležité zložky tela, ktoré bojujú proti voľným radikálom. Jedná sa o atómy poškodzujúce bunky, ktoré sú zodpovedné za rakovinu a iné chronické ochorenia, starnutie, poškodenie kože, oslabenie imunitného systému a ovplyvňujú prírastok hmotnosti.

Známe antioxidanty zahŕňajú vitamíny A, C a E, beta-karotén, flavonoidy, izoflavonoidy, fenolové kyseliny, selén alebo molekulu Q10.

Matcha obsahuje 137-krát viac antioxidantov ako zelený čaj.
Podrobnú tabuľku porovnania antioxidantov nájdete TU.

EGCG
Najúčinnejším antioxidantom je epigalokatechín galát (EGCG), ktorý má veľa zdravotných výhod, vrátane rýchlejšieho metabolizmu a zvýšenej fyzickej výdrže.

Matcha – 134 miligramov
Zelený čaj – 63 miligramov

L-theanin
Špeciálnou zložkou Matchy je L-theanín, ktorý zvyšuje koncentráciu, pamäť, tvorivosť, ostražitosť a duševnú energiu a zároveň upokojuje a relaxuje a znižuje stres. Spomaluje uvoľňovanie kofeínu do krvného riečišťa a namiesto náhlej dávky kofeínu poskytuje dlhotrvajúcu energiu.
Matcha – 39 miligramov
Zelený čaj – 9 miligramov
 

zdroj:
Štandardné tabuľky zloženia potravín: Japonské vydanie piate a piate vydanie
Aiya America Nutritional Analysis: Ceremonial matcha
(Výskum Eco Pro, Brunswick Lab, Covance Lab)